Objevte, jak si usnadnit nesnadný rodičovský úkol v podobě výchovy malých dětí. V tomto kurzu získáte všechny potřebné vědecky ověřené nástroje k tomu, co přesně, jak a proč máte dělat, když potřebujete dítě něco naučit, nebo odnaučit.
To, co ve výchově funguje a co nikoliv není žádným tajemstvím, a to zejména díky celoživotnímu úsilí profesora Alana E. Kazdina z Yale University, který za svůj život napsal 49 odborných knih o rodičovství a výchově dětí a publikoval 208 vědeckých článků na toto téma v recenzovaných vědeckých časopisech. Všemi informacemi z jeho výzkumů, které potřebujete znát k výchově svých dětí, vás během tohoto kurzu postupně provedeme.
Základem kurzu je webinář, kde se seznámíte se základy vývojové psychologie, abyste byli schopni snáze porozumět tomu, čím si vaše dítě během svého vývoje prochází, dozvíte se, co dítě potřebuje k tomu, aby dosáhlo nejlepší verze sebe sama, a seznámíte se se všemi výchovnými nástroji, které potřebujete ovládnout pro zvládnutí jeho výchovy i pro podporu jeho rozvoje a sebevědomí. Sami zjistíte, že některé z nich už jste vlastně znali, a třeba je už dávno používáte.
Jak funguje emoční učení, a jaké emoce potřebujete, aby dítě cítilo, když ho chcete něco nového naučit? Jak přesně dítě chválit a co všechno můžete jako rodič dělat, aby to vedlo s co nejvyšší pravděpodobností k posílení požadovaného chování? Co dělat, když dítě potřebujete odnaučit nějaké chování, které považujete za špatné, nebo které je dokonce pro něj či okolí nebezpečné? Jak a proč nefungují tresty, a co je lepší používat místo nich, pokud chcete dítě nějaké chování odnaučit? To vše a mnohem víc se dozvíte v našem kurzu.
Délka úvodního webináře: 119 minut
Kromě výchovných nástrojů kurz pokrývá také široké množství témat z našeho podcastu, která rodiče s malými dětmi řeší (viz obsah kurzu).
O lektorovi
Martin Zikmund je psychoterapeut a spoluautor projektu 13 hříchů rodičovstí. Zabývá se také školením pro firmy a dlouhodobě spolupracuje se Státním zdravotním ústavem v tématech týkajících se zvyšování resilience a zvládání stresu.